سئو چیست؟ SEO به چه معنا است؟

در جواب اینکه سئو چیست؟ باید گفت SEO مخفف کلمه
Search Engine Optimization می باشد و به فارسی به معنی بهینه سازی برای موتور های جست و جو می باشد.

به مجموعه اقداماتی که در داخل سایت (

سئو داخلی  ) و یا خارج از سایت (

سئو خارجی ) انجام می شود تا لینک سایت ما در کلمه کلیدی مورد نظر خود در میان سایر رقبا هنگام نمایش نتایج گوگل در صفحه نمایشگر کاربر در رتبه بالا تری قرار گیرد و این عمل را عملیات بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو یا همان سئو گویند.

گوگل بر اساس چه معیاری سایت ها را در نتایج رتبه بندی(سئو) میکند؟

در واقع تعداد زیادی استاندارد و الگوریتم وجود دارد که گوگل بر اساس این الگوریتم ها نتایج را رتبه بندی می نمایند. این الگوریتم ها و استاندارد دائم در حال تغییر و تکمیل می باشند پس به روز بودن اطلاعات یک فردی که سئو انجام میدهد در این حیطه از موارد ضروری است که باید به آن توجه شود.

از مهمترین این الگوریتم ها میتوان به الگوریتم پاندا-پنگوئن-مرغ مگس خوار و. اشاره کرد که در مقاله

الگوریتم گوگل درباره آن ها بیشتر با شما سخن گفته ایم.

 با این تفاسیر همه سایت ها باید به راحتی آب خوردن بتوانند در رتبه های برتر قرار گیرند!!!

به هیچ وجه نباید سئو را ساده و دست کم گرفت.رقابت بسیار سختی بین بعضی از کلید واژه ها وجود دارد. ضمن آنکه رعایت کردن همه الگوریتم های گوگل کاری بسیار سخت و پیچیده ای میباشد.سایت هایی که رقیب ما میباشند نیز بیکار ننشسته اند و آنها هم نیز سایت خود را برای موتور های جست و جو بهینه می نمایند دست به تبلیغات می زنند و .

پس به هیچ وجه SEO یا بهینه سازی سایت فقط رعایت کردن الگوریتم ها نیست.

سئو

اهمیت سئو در چیست؟

1.جذب مشتریان جدید و بیشتر

وقتی شما برای کسب و کار خود یک وب سایت  داشته باشید , با توجه به نیاز مشتری و جست و جوی کلید واژه مورد نیاز خود از آن کسب و کار , سایت شما در نتایج او ظاهر میشود و اگر شما در صفحه اول و به خصوص در سه لینک نخست قرار داشته باشید به راحتی  می توانید مشتریان بیشتر و جدید تری را نسبت به سایر رقبا جذب نمائید و این یعنی فروش بیشتر و سود بیشتر.

سئو مارکتینگ یکی از مدرن ترین روش های بازاریابی در رابطه با فروش میباشد و در سراسر دنیا به خصوص در ایران به اهمیت این موضوع پی برده اند و بر همین اساس شرکت ها و سازمان و همه کسب و کار ها,سرمایه گذاری کلانی در این زمینه انجام داده اند. البته بستر خوبی برای سئو کاران نیز فراهم شده است.

2.رایگان بودن

منظور از رایگان بودن بستر رایگان در این مورد می باشد.یعنی شما می توانید سایت خود را در بستر رایگان وب به گونه ای عمل نمائید تا مشتریان بیشتری را برای کسب و کار خود را به سایت خود راهنمائی نمائید بدون نیاز به هزینه گوگل ادورز یا تبلیغات کلیکی و یا حتی هزینه تبلیغات فیزیکی مانند بیلبورد و . که باید هزینه گزافی برای آنها پرداخت کرد.

3.اعتمادسازی

وقتی کاربر لینک مربوط به سایت ما را در رتبه های برتر گوگل می بیند باعث ایجاد اعتماد سازی در وی می شود.چرا که نتایج نشان داده است بیش از 90% کاربران چیزی را که در جست و جوی آن بوده اند را در همان صفحه اول میابند و این در 3 لینک برتر این آمار سنگینی محسوسی را دارد. دلیل این تفکر این است که آن سایت در آن کسب کار قوی و با کیفیت کار میکند و این اعتماد سازی در کابر ایجاد می شود که از سایت شما محصول خود را خریداری نماید.

*وقتی در یک سایت بر روی چند کلید واژه سئو را انجام می دهیم در سایر لغات هم اثر خود را میگذارد.پس در انتخاب کلید واژه باید به شدت وسواس به خرج داد. در مقالات آتی بیشتر درباره

کلمات کلیدی خواهیم گفت.

 

عملکرد موتورهای جست و جو:

موتورهای جست و جو در واقع کد هایی هستند که مانند یک روبات (خزنده-خزشگر-عنکبوت-مورچه و. از سایر اسامی روبات گوگل هستند) در زمان خاصی وارد سایت شما می شوند و تمامی محتوای سایت شما از قبیل متن-عکس-فیلم-فایل PDF و. را بررسی میکنند و بر اساس الگوریتم های گوگل آنها را رتبه بندی و در صورت نیاز کاربر در آنها را در اختیارش قرار می دهد.

وظایف موتور های جست و جو در سئو چیست :

1.خزیدن در محتوای سایت و ثبت آن ها

2.نمایش برای کاربر در نتایج گوگل کلید واژه

چند نکته مهم در مورد سئو:

1.برای کاربر محتوا تولید کنید نه برای خزشگر های گوگل

2.تا می شود باید تمامی الگوریتم های گوگل و استاندارد هایش را رعایت نمود.

3.پس از حضور در رتبه های برتر باید از آن نگهداری نمود

4.همیشه دانش و اطلاعات خود درباره سئو و الگوریتم های مربوط به آن را در منابع معتبر (

moz.com)به روز نگه داریم.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما

تماس حاصل فرمائید.

 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها